V ROSTLINÁCH jsou VŠECHNY esenciální AMINOKYSELINY.


před rokem

V ROSTLINÁCH jsou VŠECHNY esenciální AMINOKYSELINY.

Ráda bych zde objasnila OMYL století, že rostlinné potraviny jsou NEPLNOHODNOTNÉ na esenciální aminokyseliny. Ano, také jsem se to učila, světe div se i na specializaci nyní v BRNĚ. To mi přijde šílené, že naši učitelé nám stále předávají neúplné informace. No co, máme každý možnost se vzdělávat sám a info si získat třeba ze zahraničních zdrojů. Vy - nutriční co jste zde a teprve se učíte, upozorněte na zastaralé informace, jinak se ve výživě nikam neposuneme.

Pojďme to rozebrat. Ne jen maso nám dodá všech 10 esenciálních amk, má je KAŽDÁ rostlina.🌾🍃🌱🌿

Kombinací bílkovin - proteinů vznikla dietní teorie výživy proteinů, jejímž cílem je optimalizovat biologickou hodnotu příjmu bílkovin. Byla to pouze teorie, že vegetariánská a veganská strava NEMŮŽE 😎poskytnout dostatečné množství některých esenciálních aminokyselin, takže proteinová kombinace s více potravinami je nezbytná pro získání kompletního proteinu. Termíny neplnohodnotné a plnohodnotné jsou ve vztahu k rostlinnému proteinu ZASTARALÉ😊.

Pozice Akademie výživy a dietetiky je taková, že bílkoviny z různých rostlinných potravin konzumované během dne DODÁVAJÍ DOSTATEK všech nezbytných aminokyselin, jsou-li splněny kalorické požadavky.

Přestože je nesporné, že různé potraviny lze kombinovat tak, aby se vyrovnaly s jejich omezujícími aminokyselinami, mezi vědci v oboru výživy a spisovateli došlo k obecnému konsensu, na rozdíl od původních dogmat vegetariánské výživy ze 70. let.

1) taková jídla NEMUSÍ být kombinována do jednoho jídla.
2) ačkoli byla historicky kombinována bílkovina podporována jako metoda kompenzace předpokládaných nedostatků v zelenině jako potravinách, studie týkající se obsahu esenciálních aminokyselin v rostlinných proteinech UKÁZALY, že vegetariáni a vegáni obvykle NEPOTŘEBUJÍ doplňovat rostlinné proteiny v každém jídle, aby dosáhli požadovaná hladina esenciálních aminokyselin, pokud je jejich strava pestrá a jsou splněny kalorické požadavky.

Americké dietetické sdružení a dietologové Kanady podporují tuto pozici. Americká dietní asociace ve skutečnosti uvádí, že komplementární proteiny nemusí být konzumovány při stejném jídle a rostlinné proteiny SPLŇUJÍ všechny požadavky.

Je však skutečně možné, že se vyvine nedostatek aminokyselin, pokud například jedl pouze rýži a v množství omezeném na množství nezbytné k uspokojení potřeb kalorického příjmu. Aby se předešlo takovému nedostatku, vyžadovala by se buď doplňková potravina s vysokým obsahem aminokyselin (jako jsou luštěniny s vysokým obsahem lysinu, v případě rýže) nebo množství rýže větší, než je nezbytné pro uspokojení potřeb kalorického příjmu. To není problém při stravování s pestrou stravou. Aminokyseliny se neuchovávají a mohou být vylučovány dříve, než jsou doplněny, za omezujících podmínek.


Zdroj: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Protein_combining


Sdílet




Objednávky na čísle

739 634 273